Brf Balneum är belägen på Storsegelvägen 2-12 i i Gröndal och upprättades 2018 av Genova Properties. Föreningen består av 135 lägenheter fördelat på 6 portar.

Huset med dess karaktäristiska utseende kom på tredje plats i tävlingen “Årets Stockholmsbyggnad” 2020.

“Jag tycker att Balneum med sin tydliga idè om fram- och baksida som binds samman av balkonger och bjälklagskant är en värdig vinnare.”

– Arkitekt: Andreas Martin-Löf, inför tävlingen. Läs mer om projektet på martinlof.se.

Kontaktuppgifter

KONTAKTA STYRELSEN

Vid föreningsrelaterade frågor eller felanmälan som ej avser garantiärenden, vitvaror, spishäll eller ugn kontaktar ni styrelsen.

Mer information gällande kontakt för vitvaror, spishäll/ugn och andra ärenden finner ni längre ner på sidan eller via menyn ovan.

EKONOMISK FÖRVALTNING

Föreningens ekonomiska förvaltning sköts av Nabo. Om du har frågor angående en hyresavi, kontakta Nabo. Maila inte styrelsen. Det är Nabo som bland annat sköter avisering av medlemmarnas månadsavier samt bistår mäklare med s.k. ”mäklarbild” eller ”utdrag ur lägenhetsregistret”.
På nabo.se kan du även registrera dig för föreningens nyhetsbrev.
Tel: 010-288 00 27
Hemsida: nabo.se/kontakt 
Mail: boende@nabo.se

PARKERING

För frågor rörande parkering (köplats, avier, uppsägning med mera), kontakta parkeringsbolaget Apcoa.
Tel: 08-556 306 70
Mail: uthyrning@apcoa.se
Ska du anmäla bil för att använda gästparkering så gör du det här. Inloggningsuppgifter hittar du i NABO-portalen.

TEKNISK FÖRVALTNING

Föreningens tekniska förvaltning sköts av Habitek. Felanmälan avseende gemensamma ytor görs i första hand direkt till styrelsen via mail. Avser felanmälan bostad kan kostnaden komma att debiteras lägenhetsinnehavaren.
Habiteks felanmälan är öppen vardagar måndag-fredag 8.00–16.00 (lunchstängt mellan 11.00–12.00).
Felanmälan kan alltid göras via formulär på deras hemsida eller till nedan mailadress.
Tel: 08-645 17 00
Hemsida: habitek.se
Mail: felanmalan@habitek.se

Vid akuta ärenden när ordinarie fastighetsskötare INTE är i tjänst, har Habitek ett journummer som främst skall brukas endast vid fara för fastighet eller vid risk för personskada.
Jour: Vardagar kvällar 16.00–07.00. Helger och helgdagar dygnet runt. Tel: 08-645 17 45
Ett tips är att spara ned journumret i telefonen så ni har det nära till hands om ni skulle behöva. Vid problem med entrédörrar, port till trappuppgång, ring jouren sena kvällar/nätter/helger.
Vid problem med lägenhetsdörr under kvällar/nätter/helg, kontakta låssmed på egen hand. Vardags ska detta felanmälas via boendesidan

FELANMÄLAN AVSEENDE SPIS & UGN

Under dokument för kök finner ni manualer och skötselanvisningar för spis och ugn. Om problem kvarstår kontaktar ni leverantören direkt.

Har ni problem med spishäll eller ugn kontaktar ni Bertazzoni direkt. Mail: acisneros@bertazzoni.com 
service-scandinavia@bertazzoni.com

FELANMÄLAN AVSEENDE VITVAROR

Under dokument avseende lägenheten finner ni manualer och skötselanvisningar för era vitvaror. Om problem fortfarande kvarstår felanmäler ni direkt till leverantör.

För samtliga vitvaror från Siemens kontaktar ni Siemens. Dom erbjuder en möjlighet att boka servicebesök online där man kan välja dag och tid själv.
Men man kan även ringa dom på telefon: 0771-19 55 00

LÄGENHETSNYCKLAR

Behöver du fler eller ny lägenhetsnyckel? Kontakta Bergs Lås, föreningen har avtal med Bergs Lås och om du mailar en hyresavi och beställning så kan de posta nyckeln direkt till dig. Vi rekommenderar att ni använder Rek-post. Bergs Lås för logg på antal nycklar för respektive lägenhet så om du är osäker på hur många nycklar som finns för er lägenhet kan ni kontakta Bergs Lås. Du som medlem betalar själv för egna nycklar och är ansvarig att informera dig om kostnaden innan beställning.
Tel: 08-86 30 30
Mail: info@bergslas.se
Hemsida: bergslas.se

TAGGAR

Behöver du fler taggar eller göra någon ändring, kontakta El & Säkerhet. Här hittar du dokument att fylla i. Du står själv för kostnaden och ansvarig att informera dig om kostnaden innan du beställer. Observera att kostnaden för en tagg kan vara upp till ca 1900:-

HISS

Vid fel på någon av hissarna, kontaktas Kone direkt.
Tel: 0771-500 000.

SOPNEDKAST ELLER SOPSORTERING

Vid problem med föreningens sopsortering/sopnedkast, kontakta i första hand styrelsen. Vid akut ärende kontakta Envac.
Tel: 08-775 3370
Mail: felanmalanmvs@envac.se 

Mer information om hur ni sopsorterar finner ni under dokument för avfallshantering.

TV & bredband

Vid frågor rörande Tv och Bredband, kontakta Telenor.
Tel: 020-222 222
Kundservice: telenor.se